Firma transportowa
Firma transportowa – Warszawa

Sieć niskiego napięcia (24 V)

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Sieć niskiego napięcia (24 V) jest zasilana z baterii akumulatorów, a w skład jej wchodzą: osprzęt elektryczny silników spalinowych, obwody sterowania stycznikami i zaworami elektropneumatycznymi piaskownic i sygnałów dźwiękowych oraz obwody reflektorów, lamp i sygnałów elektrycznych. System hamulcowy dźwigu układkowego składa się z układu hamulca pneumatycznego i ręcznego hamulca postojowego. Cylindry pneumatyczne dociskają klocki hamulcowe do kół z siłą do 18 kN (1800 kG). Ręczny hamulec oddziałuje na koła poprzez dźwignie znajdujące się na ramie platformy. Hamulec jest sterowany kołem umieszczonym z boku platformy przy pulpicie sterowniczym. Podczas przejazdu na miejsce robót platforma dźwigu układkowego nie może być załadowana przęsłami. Można ją jednak wykorzystać do przewozu niektórych maszyn i urządzeń, np. spycharki, zagęszczarki kroczącej itp. Do załadunku i władunku tych maszyn mogą być wykorzystane belki nośne mechanizmu podnoszenia. Podczas pracy na liniach zelektryfikowanych należy pamiętać o zabezpieczeniu przed porażeniem prądem elektrycznym. Napięcie w sieci trakcyjnej musi być wyłączone, a na wysięgnicy powinny być zamontowane odbieraki prądu. Slizgi odbieraków przymocowuje się do izolatorów na specjalnym wysięgniku. Dźwig układkowy jest bardzo wydajnym urządzeniem dźwigowym: w sprzyjających warunkach układa do 1000 rn/h toru. Podnoszone przęsła torowe tworzą belkę sprężystą z dwoma punktami podparcia (belkami nośnymi), które dzielą przęsło na trzy odcinki o długości 8 11,5 — 5,5 m. [patrz też: wymiana opon Warszawa, opony do wózków widłowych, wózki do sprzątania ]

Tags: , ,

Comments are closed.