Firma transportowa
Firma transportowa – Warszawa

Rama podwozia

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Rama podwozia opiera się na dwóch trzyosiowych wózkach wagonowych, z których każdy ma oś napędową hamowaną klockami hamulcowymi. Wstrząsy powstające podczas jazdy żurawia są amortyzowane przez sprężyny śrubowe. Podczas wykonywania czynności dźwigowych zakłada się specjalne podkładki, zabezpieczające sprężyny przed uszkodzeniem. Rama nadwozia, wykonana z kształtowników i blach zespawanych w profile skrzynkowe, opiera się rolkami tocznymi na bieżni wieńca palcowego. Z podwoziem łączy się obrotowo wałem centralnym, który spełnia rolę czopa i wału napędowego mechanizmu jazdy. Na ramie nadwozia znajduje się maszynownia, w której są rozmieszczone wciągarki linowe mechanizmu podnoszenia i zmiany wysięgu, układy napędowe mechanizmu obrotu i mechanizmu jazdy, przetwornica prądu stałego i napędowy zespół prądotwórczy. Racjonalne rozmieszczenie tych urządzeń na ramie nadwozia pozwala na zrównoważenie masy własnej wysięgnika. Podczas pracy do ramy nadwozia podwiesza się przeciwwagę, która zapewnia całkowitą stateczność żurawia. W przedniej części ramy, w rozwidleniu wysięgnika znajduje się wygodna, dźwiękochłonna i dobrze oszklona kabina maszynisty. W kabinie tej są rozmieszczone: pulpit sterowniczy, na którym są zainstalowane wszystkie niezbędne do rozruchu i kontroli pracy mechanizmów żurawia urządzenia kontrolno—pomiarowe, rozruszniki oporowe silników pierścieniowych wciągarek linowych itp.; na tylnej ścianie — główny wyłącznik zasilania, rozdzielnia prądu i dźwignia do regulacji prędkości podnoszenia, nożny hamulec mechanizmu obrotu, wskaźniki informacyjne wielkości podwieszonego ciężaru, wysięgu i położenia wózka zblocza w wysięgnicy oraz grzejniki elektryczny i gazowy, zapewniające normalne warunki pracy nawet przy niskiej temperaturze otoczenia. Nadwozie podczas jazdy transportowej musi być zabezpieczone (zablokowane mechanicznie) przed zmianą położenia dwoma ukośnie mocowanymi drągami. Zuraw EDK-300W jest zasadniczo przeznaczony do wymiany rozjazdów. Konstrukcja wysięgnika została więc dostosowana do warunków pracy w poziomym położeniu, co pozwala na prowadzenie robót pod siecią trakcyjną. [patrz też: Firma transportowa, cargo transport, Transport Warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.