September 4th, 2019
Na pulpitach sterowniczych rozmieszczono przyciski: starterów, wzbudzania prądnic, piaskownic, reflektorów i sygnałów elektrycznych, termometry oleju i wody, wskaźniki ciśnienia oleju i prędkości obrotowej silników spalinowych, woltomierze i amperomierze, lampki pulpitu i lampki kontrolne automatycznego włącznika prądnicy i wyłącznika głównego. Pod pulpitem sterowniczym są umieszczone przełączniki uniwersalne, dźwignie regulacji dopływu paliwa oraz włącznik zaworu bezpośredniego działania hamulca pneumatycznego. W komorach stycznikowych na dwóch panelach są rozmieszczone styczniki do włączania silników trakcyjnych i styczniki nawrotne do przełączania przewodów w czasie zmiany kierunku jazdy. Styczniki są sterowane za pomocą obwodu niskiego napięcia, zasilanego z baterii akumulatorów. Włączenie cewki stycznika w ten obwód powoduje powstanie pola magnetycznego, które przezwycięża siłę napięcia sprężyny powrotnej, przyciągnięcie ruchomego stycznika do nieruchomego, a w rezultacie — zamknięcie obwodu głównego. Read the rest of this entry »
Comments Off on Pulpit sterowniczy
September 4th, 2019
Rama nośna platformy jest podzielona na dziewięć poprzecznych przedziałów, nakrytych blaszanymi pokrywami. W środkowym przedziale znajdują się chłodnice obydwu zespołów prądotwórczych. Z komorą chłodnicy sąsiadują symetrycznie usytuowane komory silnikowe, a dalej kolejno: prądnicowe, stycznikowe i ze zbiornikami sprężonego powietrza. Na ramie są zabudowane zderzaki i urządzenia sprzęgowo—cięgłowe, piaskownice oraz reflektory, chowane podczas pracy do wnęk ramy. Układ hamulca pneumatycznego bezpośredniego działania jest sterowany zaworem maszynisty ze stanowiska obsługi. Read the rest of this entry »
Comments Off on Pulpit sterowniczy
September 4th, 2019
Dźwig układkowy NIEMAG jest przystosowany do wymiany przęseł długości 15 m i — wyjątkowo — 18 m. Ma on własny napęd jazdy i składa się z wysięgnicy opartej na podporach bramowych, belki nośnej oraz niezbędnego wyposażenia. Przęsła z platformy znajdującej się za dźwigiem są przenoszone na drugi koniec wysięgnicy za pomocą belki nośnej zaopatrzonej w uchwyty szynowe. Wózek, przeznaczony do przemieszczania belki, przesuwa się po torze jezdnym. W początkowym okresie mechanizacji robót drogowych na PKP dźwig tego typu był synonimem postępu technicznego. Read the rest of this entry »
Comments Off on Pulpit sterowniczy
September 4th, 2019
Oprzyrządowanie platformy dźwigowej do przeciągania pakietów przęseł służy do przemieszczania zerwanych przęseł w strefę działania platformy motorowej NIPD albo do przeciągania przęseł ze składu platform na platformę dźwigową, skąd belkami nośnymi są przenoszone na miejsce ułożenia. Oprzyrządowanie składa się z przeciągarki i rolkowego przenośnika. Przeciągarkę napędza silnik elektryczny prądu stałego DP-31 o mocy 12 kW za pośrednictwem przekładni ślimakowej i pary kół zębatych. Bęben linowy przeciągarki jest włączany dźwignią, która powoduje zazębienie sie sprzęgła kłowego.
Wysięgnica kratownicowa dźwigu układkowego jest podnoszona i opuszczana podnośnikami układu hydraulicznego, złożonego z dwóch odrębnych gałęzi, z których każda jest przeznaczona do zasilania podnośników jednej połowy dźwigu. Każda z gałęzi układu składa się z pompy hydraulicznej typu N-401E o wydajności 18 1/min i ciśnieniu roboczym 8,5 NIN/m2 (85 at), sześciu podnośników hydraulicznych z tłokami o średnicy 75 mm i skoku 1240 mm oraz igłami do regulowania strumienia oleju wypływającego z podnośników podczas opuszczania sięgnicy, trójpołożeniowego rozdzielacza sterowanego dźwignią, dozatora do synchronizowania podnoszenia lub opuszczania wysięgnicy, zbiornika oleju hydraulicznego (o pojemności 74 1) i rurowej instalacji hydraulicznej wraz z zaworem bezpieczeństwa, zaworem zwrotnym i manometrem. Read the rest of this entry »
Comments Off on Pulpit sterowniczy
September 4th, 2019
Powszechnie są użytkowane żurawie importowane z NRD, serii EDK, o udźwigu od 0,2 MN (EDK-80/2) do 2,5 MN (EDK-2000). Zurawie kolejowe serii EDK, produkowane przez Zakład Budowy Ciężkich Maszyn im. S. M. Kirowa w Lipsku, całkowicie wyparły z użytkowania przestarzałe żurawie parowe i elektryczne. Read the rest of this entry »
Comments Off on Pulpit sterowniczy
September 4th, 2019
zmniejszenie wzniesienia odbywa się kosztem zwiększenia robót długość trasy praktycznie nie zmienia. Obserwacje w terenie i przeprowadzone obliczenia teoretyczne wykazały, że w przypadku pierwszym czas przebiegu samochodu zmienia się nieznacznie (setne lub co najwyżej dziesiętne godziny na 100 km). Jeżeli układ pochyleń niwelety pozwala na krótkich odcinkach na pokonanie wzniesień a rozpędem zwiększenie czasu przeszłych trasa jest znacznie dłuższa i czas przebiegu wzrasta. Przy wzniesieniach większych jest wymagane stosowanie II biegu. W ten sposób można stwierdzić, że dla przypadku pierwszego czas przebiegu samochodu nie jest kryterium decydującym, natomiast w przypadku drugim ze względów ekonomicznych należy stosować pochylenia niwelety w podanych wyżej granicach. Read the rest of this entry »
Comments Off on Pulpit sterowniczy