Firma transportowa
Firma transportowa – Warszawa

CHODNIKI, SCIEZKI ROWEROWE, TORY KOLEJEK I TRAMWAJÓW

Posted in Uncategorized  by admin
June 10th, 2018

CHODNIKI, ŚCIEŻKI ROWEROWE, TORY KOLEJEK I TRAMWAJÓW. Chodniki na drogach projektuje się wyłącznie przy przejściach przez osiedla. Jest to istotne, zwłaszcza dla tras dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu szybkiego, które z pewnych powodów nie omijają osiedla, lecz przechodzą jego ulicami. Chodniki w takim przypadku mają podwójne znaczenie: a) zapewnienie bezpieczeństwa ruchu dla pieszych, którzy w razie braku chodników zmuszeni są do używania nawierzchni drogowej b) zapewnienie bezpiecznego ruchu samochodów przez usunięcie z nawierzchni drogi pieszych, będących przeszkodą w ruchu samochodowym. Urządzenie specjalnych chodników lub deptaków, ulepszonych żużlem lub żwirem, jest wskazane w każdym przypadku przejścia przez osiedla, nawet w razie niestosowania przekroju poprzecznego drogi typu miejskiego. Przy przekroju drogi z rowami równoległymi chodniki urządza się za rowami. Wskazane jest również zazielenienie pasa chodnikowego. Przy niezbyt in tensywnym ruchu samochodowym do umieszczenia pasa chodnikowego może być wykorzystane pobocze drogi. W tym jednak przypadku pobocze to powinno być odpowiednio umocnione, aby podczas słoty piesi nie byli zmuszeni do chodzenia po nawierzchni drogowej. Szerokości chodników są zależne od intensywności ruchu pieszych. Jeśli osiedle jest małe i mała intensywność ruchu, wystarczy pas szerokości 0,75 -1,50 m, umocniony przez żwirowanie lub żużlowanie. W razie większej intensywności ruchu należy stosować chodniki szersze, stosując szerokość jednego pasa ruchu pieszego 0,15 – 1,00, zależnie od warunków lokalnych. [patrz też: magnesy neodymowe, magnesy ferrytowe, transport drogowy do 40 ton ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Artykuł dotyczy tematów: magnesy ferrytowe magnesy neodymowe transport drogowy do 40 ton